Indesit IDCE 845 A ECO (EU)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit IDCE 845 A ECO (EU) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Mecallie 16-07-2015
Geschreven voor: Indesit IDCE 845 A ECO (EU)

Ik heb de Indesit IDCE 845 A ECO (EU) nu bijna 3 jaar.
Het eerste jaar heeft de droger goed gefunctioneerd.

Daarna werd de droogtijd steeds langer, tot meer dan 4 uur! Ook rook de was vaak muf, ik vermoed door het oude pluis wat achter in de condensor blijft hangen en waar je niet bij kunt.

Na het reinigen van de condensor met een hogedrukspuit (je kunt hier anders niet bij) was het even weer goed. Helaas moet je dit karwei na een jaar weer herhalen.

Na de tweede keer was de droogtijd weer even korter en rook alles weer lekker. Nu is de droger iets meer dan 3 jaar en is de compressor stuk...

Ook valt bij grotere ladingen vaak de deur open waardoor je soms je was op de grond hebt liggen...

Deze droger levert je meer werk op dan 'ie waard is. De droger is gewoon niet goed ontworpen, het is onmogelijk dat deze na een aantal jaren nog goed/efficient functioneert. Dat A+++ label heb je dan dus ook helemaal niets aan, tenzij je hem zelf elk half jaar reinigt waardoor de garantie uiteraard vervalt.

Nee, voor mij geen Indesit meer met bewegende onderdelen. Koelkast of diepvries kan prima, maar geen wasmschine of droger.

marianneben 12-12-2013

ding is al 3 keer defect geweest de sevice is waardeloos,
en de kwaliteit van de gebruikte materialen nog meer.
de meeste conservenblikken zijn van betere kwaliteit.
het mechanische gedeelte is een ramp snap niet dat ze er 2 jaar garantie op durven geven(maar ja verplicht vlgs Europese wetgeving)een prul koop nooit geen INDESIT meer.

Richard230484 25-02-2013
Geschreven voor: Indesit IDCE 845 A ECO (EU)

Heb de droger nu een tijdje in gebruik, ik heb ook het probleem dat die eindeloos door blijft draaien op 3 minuten rest tijd terwijl alles al droog is.

Vandaag de molton van het bed in de droger gedaan en doordat dit nogal een zwaar ding is vloog het deurtje tot 2 keer toe open dat zou echt niet moeten kunnen gebeuren. een slecht deurmechanisme dus.

Ik was enthousiast over het apparaat maar heb er steeds meer spijt van dat ik niet voor een duurdere gegaan ben.

reviewer999 19-11-2012
Geschreven voor: Indesit IDCE 845 A ECO (EU)

Apparaat staat eindeloos te draaien om de was droog te krijgen. Volgens tijdsindicatie gaat ie er 3uur en 20 minuten over doen, maar hij heeft altijd meer tijd nodig en het drogen gaat eenvoudig over de 4 uur heen! Ondanks dat volgens het instructieboekje het drogen nooit langer dan 4 uur zou kunnen duren in verband met de veiligheid...
Ondertussen zijn er al de nodige kleren gesneuveld omdat het wasgoed tussen de droogtrommel en de behuizing terecht komt. We moeten die kleine dingen maar in een waszakje doen volgens de Indesit. Maar ja als ook de rits van het waszakje er tussen blijft hangen, dan is het einde zoek. Misschien moeten er maar helemaal geen kleren meer in. Drama apparaat.

holla01 08-11-2012
Geschreven voor: Indesit IDCE 845 A ECO (EU)

Het is een hele fijne droger , maar 1150 watt dus 5.2 ampere,waardoor je droger en wasmachine tegelijk kan aanzetten op 16A groep. Omgeving wordt niet zo warm als bij normale condensdroger.Verder is het droogresultaat heel goed.
Iets meer geluid dan droger met afvoer maar niet storend.
Geen afvoer nodig naar buiten, echt een aanrader.

Richard230484 28-10-2012
Geschreven voor: Indesit IDCE 845 A ECO (EU)

Deze droger heb ik sinds kort.
Tot nu toe een fijne droger, makkelijk bedienbaar door middel van symbolen. In de handleiding staat uitgebreid wat een symbool betekend. Dus daarom een 8

De droger heeft aardig wat programma’s dus je kan veel soorten wasjes drogen.
Let wel goed op dat je niet boven het maximaal aantal kilo’s kleding per programma gaat dat zou voor de droog eigenschappen slecht kunnen zijn. De Eco stand kan namelijk 1 kilo aan en de katoenstand het maximale wat mogelijk is 7,5 KG).

Bij een volle trommel duurt het ongeveer tussen de 1 en 2 uur om te drogen. Het kan gebeuren dat handdoeken in een T-shirt frommelen en dan blijven ze nat dus goed zorgen dat alles redelijk los van elkaar in de droger ligt.

De Trommel is van gegalvaniseerd staal dus wat minder duurzaam dan een RVS trommel, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Daarom voor duurzaamheid een 7.

De Droger is vrij luid maar dit is de eerste droger die ik heb dus ik kan dat niet goed vergelijken met andere drogers.

Voor het geld is het een prima droger tot nu toe als er wat veranderd zal ik het neer zetten maar meer dan 500 euro moet je niet neerleggen dan kan je beter voor een vergelijkbare droger met RVS trommel gaan.

Richard230484 28-10-2012

Heb de droger een tijdje in de verkeerde stand gebruikt, de droogtijd zit tussen de 1 en 3:30 uur, d.m.v. Een sensor wordt de droogtijd bepaald.

jeehaadaantje 28-03-2012
Geschreven voor: Indesit IDCE 845 A ECO (EU)

Er kan super veel wasgoed in en hij droogt dan nog steeds prima,goed voor grote gezinnen denk ik. Handig zijn de extra eco programma's, je kan kleine hoeveelheden droger doen zonder dat dit veel energie verbruikt. Makkelijk voor als je snel even iets weer aan wilt hebben.
Hij is ook gebruiksvriendelijk, ik ben echt niet technisch maar de handleiding voor de droogprogramma's zijn makkelijk af te lezen uit de handleiding.+-punt is natuurlijk dat het een A droger is na ongeveer 2 jaar heb je de wat hogere prijs er al uit door de lage energiekosten en die 2 jaar heb je gewoon je fabrieksgarantie.Echt een aanrader!

dundikke 09-09-2012

Hoe zit het met de droogtijd? Hoe lang is hij ongeveer bezig met een volle machine?